A Wall Street farkasa- önmarketing mesterfokon

wallstreet4Tegnap láttam a Wall Street farkasa című filmet és nem hagyhatom ki, hogy ne írjak Nektek egy bejegyzést, amit ez a film inspirált. A Leonardo DiCaprio által megformált Jordan Belfort egy valamiért mindenképp érdemes arra, hogy coaching keretében foglalkozzunk vele. Rendkívül tehetséges értékesítő, aki önmagát olyan mértékben volt képes “eladni” alkalmazottainak, hogy az már az önmarketing csúcsa. Én megvettem…

Aki nem látta a filmet, annak röviden az összefoglaló ITT.

Nagy vitákba lehetne most belemenni arról, hogy mennyire szabad egy “bűnözőt” (nem is tudom, miknek nevezzem…) példaképnek venni, illetve bármit is úgy csinálni, ahogyan azt ő teszi. Rendkívüli mértékben aggályos erkölcsi kérdéseket vetne ez fel, nem is ez a célom. Nem bíztatok senkit arra, hogy kövesse a rossz példát. Csak arra kérek mindenkit, aki a munkahelyén jól szeretné eladni magát a kollégáinak és a főnökének, hogy nézze meg ezt a filmet, mint inspirációt.

Kommunikáció

wallstreetJordan Belfort mestere az eladásnak. Mi a titka? A hihetetlenül lehengerlő, ellenállhatatlan kommunikációs stílusa. Mindenkihez megtalálja azt az utat, ahonnan őt a legkönnyebben lehet eléri, manipulálni.

Veszi a fáradtságot és felépít magának egy imázst egy énmárkát, amit aztán sikeresen értékesít ott, ahol épp szükség van rá.

Felismeri beszélgetőpartnere erősségeit, gyengeségeit és ehhez alkalmazkodva addig csűri csavarja a szót, amíg megtalálja a közös nevezőt vele.

Hit

wallstreet3Nem csak kommunikáció szempontjából- bár ilyen szempontból tényleg zseniális- érdemes végignézni az alkotást. Ami még fontos és mások számára is inspiráló lehet, az az ő hite. Hogy mindvégig hitt abban, hogy meg tudja tenni, amit eltervezett. Hogy hitt a saját képességeiben. Hogy tudta, hová akar eljutni és milyen úton fogja megtenni azt.

Hogy nem hitt a szerencsében, abban hogy valaki lehet jó időben jó helyen. Megteremtette magának a jó helyet és időt. A lehetőséget. Nem külső segítségtől várta a boldogulását, hanem önmagától. A saját kezében volt az irányítás.

Céltudatosság

Pontosan tudta, hogy ő milliomos akar lenni. Mindig is arra vágyott, hogy ezt elérje. Tudta, hogy menni fog neki. “Nem megélni akarok, hanem Jól élni.”

wallstreet2Soha nem titkolta, hogy mennyi pénze van, ez része volt az énmárka építésének. Azt tanácsolom, ha saját magatok köré akartok egy imidzset építeni, akkor ti is ragaszkodjatok mindig a hitelességhez. Mi értek ez alatt? Ő azt akarta, hogy elhiggyék neki, meg tudnak gazdagodni abból, amit ő csinál. Azt akarta, hogy lássák:neki megy. Hogy elhiggyék, nekik is mehet.

(kis személyes kitérő: egyszer, még főiskolás koromban voltam egy cégnél, ahová értékesítési munkatársakat kerestek. Mondanom sem kell, házalós meló volt. A tulaj fél órán keresztül ecsetelte, hogy milyen jól meg lehet élni a jutalékokból és mennyit lehet ezzel havonta keresni, én pedig nem tudtam levenni mindeközben a szememet a kopott cipőjéről és ezer éves öltönyéről. Nem volt hiteles!!! )

Szándékosan nem írok most itt a filmben előkerülő árnyoldalakról, mert eszembe sincs lelőni a poént azok előtt, akik még nem látták. Persze sajnos lenne miről írni. Okuljatok belőle!

Mindenkinek ajánlom a filmet (nem kell gurunak lenni, az is simán érti, aki mit sem konyít a tőzsdézéshez!), mert inspiráló, szórakoztató és coach szempontból is igen érdekes.

 fizuemeléskönyv

Felbátorított a film?

Megteszed az első lépést?

Ha fizetéselemét akaszt kérni, tedd profi módon!

Töltsd le tanulmányt most rögtön INGYEN!

Kategória: Kommunikáció | A közvetlen link.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>