Alaprecept a sikerhez

lecsóMi a jól működő önmarketing stratégia titka? Sajnos nincs rá pontos recept, mert ahány ember, ahány élethelyzet, annyiféle mód. Mint ahogy egységes lecsó recept sincs. Mindenhol másképp csinálják, és mindenki meg van győződve arról, hogy az övé az igazi. De ahogy a paprika, a paradicsom és a hagyma ki nem maradható alapok a lecsónál, úgy az önmarketingnek is van egy alap receptje, amit aztán mindenki kedvére megbolondíthat egyéb összetevőkkel. Lássuk!

recept

Önmarketing alaprecept

Hozzávalók:

  • nagy adag önbizalom (nyugalom, fejleszthető)
  • önismeret, állandó önfejlesztés
  • hit
  • motiváció, megfelelő hajtóerő
  • kitartás, stratégiai gondolkodás
  • tudatosság

ÖNBIZALOM: Önmarketinget alkalmazunk = önmagunkat akarjuk “eladni”, mások figyelmébe ajánlani, reklámozni. Ez azt feltételezi, hogy érdemesnek tartjuk magunkat arra, hogy mások is foglalkozzanak velünk. Ha valaki elkezd önmarketingben gondolkodni, akkor már nagy valószínűséggel rendelkezik egy egészséges önbizalommal, hiszen legalább eszébe jutott, hogy tudatni kellene másokkal is, ő miben jó. Nagyszerű. Egy alap önbizalom az induláshoz elég, de ahogy haladunk az úton, egyre nagyobb és nagyobb adagban lesz majd rá szükség.

Miért törvényszerű ez? Amíg ki sem látszol a tömegből, elvegyülsz a szürke masszában, amíg nem vagy érdekes, addig nem kapsz negatív, romboló jellegű kritikákat, mert egyszerűen eszükbe sem jutsz. Ha valaki kiemelkedik a többiek közül, érdekessé válik, de rögtön céltáblává is. Lesznek irigyei, háta mögött suttogók, nagy hangú kritikusok is. Erre fel lehet készülni, hamarosan írok az önbizalom fejlesztésről is egy bejegyzést nektek. (Mindig erre gondolj: Inkább irigykedjenek rám, mint sajnáljanak! )

ÖNISMERET: Az önbizalom építés egyik feltétele az alapos önismeret. Fel kell tárnom személyiségem pozitív és negatív oldalait is. Most itt nem valami teljesen elvont, katartikus, hipnózisban lebegő lélekútra kell gondolni. Nagyon is kézzel fogható ez a dolog. Rengetegféle személyiségtipizáló rendszer létezik, érdemes ezekre rákeresni az interneten, sokhoz online tesztek is vannak. Szánd rá az időd, olvass utána, tölts ki egy tesztet, hogy tipizálni tudd magad. (itt találsz egy kis ízelítőt ezekből) Ez azért lesz neked hasznos, mert TUDATOSAN tudod majd magad szemlélni, mik a gyengeségeid, erősségeid (aki ismeri, csinálhat egy egyszerű SWOT analízist is magáról, remekül működik). A lényeg, hogy vesd papírra és állj hozzá nyitottan.

Ha megvannak a gyengeségeid, akkor gyűrd össze azt a papírt és dobd gyorsan a kukába. Itt most nem analizálgatni fogunk, ahhoz inkább szakemberek segítségét érdemes kikérni. Most nem az érdekel, miben nem vagyunk jók. Csak a pozitív dolgokkal foglalkozunk. (pozitív pszichológia) Ha a már meglévő, pozitív tulajdonságainkra még ráerősítünk, akkor komoly fegyvertárral indulunk neki az önmarketingnek.

HIT: nem ragozom túl, annyi az egész, hogy az első két pontban megszerzett ismeretek (önismerete) alapját higgy abban, hogy ÉRDEMES vagy mások figyelmére. Könnyebb egy olyan “terméket” ajánlani, amiről te is elhiszed, hogy az a legjobb.

MOTIVÁCIÓ, HAJTÓERŐ: A legjobb motiváció egy jól körülhatárolt cél, aminek az elérésén dolgozol. A célkitűzés nem könnyű feladat, annak ellenére, hogy úgy érezzük, nagyon könnyen ki tudunk találni valamit. De a legyek gazdag, boldog, sikeres… célkitűzések hosszú távon nem működnek. A cél legyen személyes, konkrét, reális. Pl. előléptetés fél éven belül. A célkitűzés folyamatáról egy későbbi bejegyzésben olvashattok majd.

KITARTÁS, STRATÉGIAI GONDOLKODÁS: Belevágsz, elkezdted. Aztán jönnek majd a falak, amikről visszacsapódsz. A már említett kritikusok, irigyek. A technikai, magánéleti akadályok, mindig lesz valami. Ilyenkor mindig a kitűzött cél lebegjen szemük előtt (ha azt sikerült elég kívánatosra “csiszolnunk”, akkor könnyebb lesz). Hosszú távon gondolkodjunk, a ma nehézségei kövezik ki az utat a holnap sikeréhez. Itt persze még a TÜRELEM is sokat jelenthet. Legyünk türelmesek környezetünkkel, a helyzettel és legfőképpen magunkkal szemben.

TUDATOSSÁG: Nem győzöm eleget hangsúlyozni (itt már olvashattál róla). A legfontosabb. Ne hagyjuk magunkat az árral sodortatni, ha valamit el akarunk érni. Igen is vegyük a kezünkbe az irányítást.

Hát ennyi az alaprecept, ebbe még mindeni azt dob bele, ami neki testre szabott, amihez neki szüksége van. De úgy gondolom, hogy a fentiekből egyet sem érdemes kihagyni a sikerhez.

Sikerült feldobnom saját magamnak is, itt az önmarketing témán belül sok olyan témát, amik körbejárása nem űr halasztást. :) Akkor tehát folytatjuk ezekkel: önbizalom növelése, célkitűzés. Érdekes lesz, tartsatok velem.

 

 

 

A bejegyzés kategóriája: Coaching, Önismeret, Önmarketing, Pszichológia
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>