Biztos, hogy lehetsz Te a legjobb!

iamthebestAhogy ígértem, ezen a héten komolyan fogunk foglalkozni az önmarketinggel. Mit is értek önmarketing alatt? Azokat a lépéseket, egyszerű kis fortélyokat, amiket megtehetsz (tedd is meg!!) annak érdekében, hogy “eladhatóbb” légy a munkádban.

Sokan nem szeretik, tán meg is vetik azokat, akik tudatosan viselkednek, “helyezkednek” azért, hogy karrierük gyorsabb ütemben haladjon előre. Lehet ülni a babérokon és hitegetni magunkat a “biztos” állás szép gondolataival, de tapasztalataim alapján nem érdemes.

egyenlőbbMiért? Mert a munkaerőpiacon ma- hacsak nincsen valamilyen egészen speciális, ritka tudásod-  már számos olyan más jelölt is jelen van, aki joggal pályázhat(na) a helyedre, ha engeded. Sok hasonlóan jó, közel azonos kompetenciákkal rendelkező jelentkező közül válogathatna a főnököd.

Az önmarketinggel úgy fogunk foglalkozni, hogy a termékmarketingben ismert és bizonyítottan jól működő technikákat fogjuk önmagunkra alkalmazni. Logikus, nemde? Miben különbözik marketing szempontjából egy munkavállalót “eladni”, vagy egy terméket? Igazából alapjaiban azonos irányba kell elindulni.

Kezdésnek vegyük az első és egyik legfontosabb szabályt: A legjobbnak kell lenned! (Köszi szépen!) Na de mi az hogy a legjobb?

watchesMilyen például a legjobb óra? Divatos, olcsó, pontos, vízálló, márkás, svájci…. NA ugye. Kinek mi a legjobb, mert ugye ez relatív fogalom, ráadásul érzetekre épít. A marketing az érzetek csatája. A legjobb termék érzetét kell kelteni a vásárlóban.

Gyártok egy órát. Drága, mert minőségi alapanyagokból készül, kézzel szerelem össze, 100 év ezt csinálja a családom. A “luxus” kategóriában akarok a legjobb lenni.

Vagy Te, mint munkavállaló. Vannak még rajtad kívül sokan. Miben lehetsz TE A LEGJOBB? Válassz magadnak egy kategóriát. Érdemes olyat választani, amiről tudod, hogy a főnöködnek fontos. (pl. lehet, hogy neked fontos, hogy te vagy a leghumorosabb a csapatban, de nem biztos, hogy a főnöködnek ez a prio1.)

bestemployeHa mégis úgy érzed, olyan kategóriában tudsz csak a legjobb lenni, ami esetleg nem olyan fontos a vezetőség szempontjából (pl. humor), akkor se szomorodj el. Gondold kicsit tovább… humor…mire lehetne érdemben használni… mikor lehet mégis fontos.

Pl. a feszültségoldásban, a csapat összekovácsolásában, abban, hogy mindig kellemes az irodai légkör. Így azért már érdekesebb.

Lényeg. Találd meg azt a kategóriát, amiben tényleg úgy érzed, te vagy a legjobb. (már abban is lehetsz te a legjobb, ha nem dohányzol, hiszen akkor te valószínűleg azokat a mások által eldohányzott 10 perceket hasznos munkával töltöd)

Ha megvan az első lépés, megvan(nak) a kategória(/ák), amikben legjobb lehetsz, akkor ezen erősségek mentén fogunk tovább dolgozni.

homeworkMai napi házi feladat: Te miben tudsz a legjobb lenni a munkahelyeden?

A bejegyzés kategóriája: Karrier, Önmarketing
Kiemelt szavak: , , .
Közvetlen link.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>