Hogy is mondjam? Ebben én vagyok a legjobb.

championBeszéltünk arról, hogyan lehet elérni, hogy bárki,  a saját maga által létrehozott kategóriájában a legjobb legyen. Ezután feszegettük a témát, hogy érdemes felépíteni egy saját “márkát”, azaz kialakítani a saját imázsukat, amihez (és ez nagyon fontos!) egy érzetet szeretnénk társítani. A marketing ugyanis az érzetek csatája. Ahogy az önmarketing is.

Szeretném megkönnyíteni és kicsit kézzel foghatóbbá tenni ezt az önmarketing kérdéskört, ezért ha megengeditek, most egy konkrét példán keresztül vezetném le az eddigi lépéseket.
Hogy a sok sikerman.hu olvasás valóban önfejlesztés legyen, ne “csak” kikapcsolódás.

peterPÉLDA: Kiss Péter, közgazdász, egy nemzetközi, autóalkatrészeket gyártó vállalatnál dolgozik beszerzőként. Gyakornokként kezdte, majd diploma után elfogadta a neki felajánlott állást. Ennek már 2 éve. Pozíciója azóta változatlan, most szeretne előrébb lépni.

Lássuk, hogyan kell Péternek alkalmaznia ez idáig tárgyalt önmarketing lépéseket:

1. Legyél Te a legjobb- a saját kategóriádban

Péter egy 6 fős csapat tagja, mindannyian hasonló korúak, végzettségűek, mellérendelt viszonyban állnak egymással. Mivel tudna kitűnni kollégái közül? (nem túl gyors, néha szétszórt, nem igazán precíz, angolja lehetne jobb…DE itt az idő, hogy végre az erősségeire építsen!) Péter gyakran találkozik személyesen a szállítóikkal, jó viszonyt ápol velük. Meghallgatja őket, sokszor eszébe jutnak olyan ötletek, amikre ezek a beszélgetések vezetik rá. Nem fél az újításoktól, szívesen kipróbálja mások ötleteit is. Péter tehát INNOVATÍV. Ebben a kategóriában ő a legjobb a csapatban.

2. Társíts magadhoz egy érzetet! Építs saját márkát!

innovationRendben. Innováció, ezen kell továbbhaladnia Péternek. Miért jó, hogy ő innovatív? Az innovatív szó jelentése “megújuló”, azaz színes, nem unalmas, izgalmas. Persze ez még lehet hogy nem fontos a főnökének. Én továbbmennék. Biztonságos. Miért? Mert rugalmas, könnyen alkalmazkodik a változásokhoz, nincs az a váratlan helyzet, amit ő ne tudna higgadtan megoldani. Érdemes hozzá fordulni tanácsért, ha elbizonytalanodunk egy új, eddig ismeretlen területen.

Tessék! Máris felruháztuk Pétert rengeteg pozitív, szinte nélkülözhetetlen tulajdonsággal.

3. Nem elég, ha Te tudod, mondd el másnak is!

sandwichNa, ez már nehezebb. Mert sajnos nem olyan egyszerű, hogy akkor kiállok a munkatársaim elé, hogy márpedig én innovatív vagyok, tessék ezentúl engem ehhez mérten kezelni. Bizony, a nyílt, célirányos kommunikáció az önmarketingben nem a legcélravezetőbb eszköz. Hiszen magunkat reklámozzuk, “fényezzük”, ezt az emberek általában nem szeretik.

Építsük fel apró lépésekből a stratégiánkat, hogy néhány hét, hónap múlva úgy tűnjön, mintha a kollégák, felettesek ragasztották volna ránk ezeket a jelzőket. Tehát viselkedjünk úgy, hogy azt lássák, amit láttatni akarunk.

Maradva Péter példájánál, rá kell erősítenie az innovatív akcióira. Illetve az is előfordulhat, hogy nem kell innovatívabbnak ennie, mint eddig, csak figyelnie kell rá, hogy ezentúl más is észrevegye ezeket a lépéseit.

 Érdemes azokra a személyekre fókuszálni az akciók során, akik valóban számítanak, tehát felettesekre, illetve olyan kollégákra, akik nem fognak konkurensnek tartani minket, ezért akár támogatásukat is elnyerhetjük majd.

Még nincs vége… holnap folytatjuk!

Szép napot!

 

 

A bejegyzés kategóriája: Coaching, Önmarketing
Kiemelt szavak: .
Közvetlen link.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>